ΥΛΗ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΑΕΙ
ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Μπορούν να υποβάλουν αίτηση απόφοιτοι ΑΕΙ, AΤΕΙ, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., Ανώτερων Σχολών διετούς και υπερδιετούς κύκλου σπουδών αρμοδιότητας ΥΠ.Ε.Π.Θ. και άλλων Υπουργείων.
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
- ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΨΑΛΤΙΚΗΣ
- Δοξολογία, Ήχος α΄, Πέτρου Λαμπαδαρίου
- “Χαίρε Κεχαριτωμένη”, Ήχος β΄, εκ του “Θεοτόκε Παρθένε” Π. Μπερεκέτου
- Κεκραγάριον, Ήχος πλ. β΄, Ιακώβου Πρωτοψάλτου.
- ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Τροπικά των προς εκτέλεσιν Μαθημάτων.
Βιβλιογραφία:
– ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ Ο ΕΚ ΜΑΔΥΤΩΝ, Θεωρητικόν Μέγα της Μουσικής, Τεργέστη 1832.
-ΨΑΧΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, Το οκτάηχον σύστημα της βυζαντινής μουσικής, Αθήνα 1947.
-ΨΑΧΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, Η παρασημαντική της βυζαντινής μουσικής, Αθήνα 1917.
- ΙΣΤΟΡΙΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
-Από το βιβλίο της Ευαγγελίας Σπυράκου, Οι Χοροί Ψαλτών κατά την Βυζαντινή Παράδοση, ΙΒΜ 14, Αθήναι 2008.
* Η διαμόρφωση και εξέλιξη του Βυζαντινού Λειτουργικού Τύπου, σσ. 133-145.
* Διάρθωση Κοσμικών Χορών, σσ. 160-239
* Μέθοδοι ανάδειξης του “ύψους της εορτής”
* Συμπληρωματικά ημιχόρια: Ασκητήρια
* Συμπληρωματικά ημιχόρια: Ορφανοί
* γ: Χορός Ιερέων και Διακόνων
* Χοροί Μονών: Ο ρόλος της ψαλμωδίας στους Μοναχούς
* Ο εορτολογικός κύκλος και η επίδρασή του στους Μοναστηριακούς Χορούς
* Διάρθρωση των Μοναστηριακών Χορών
* Ο εορτολογικός κύκλος ως κριτήριο για την κατανομή των ψαλτικών ρόλων, σσ. 455-460.
* Η Διεύθυνση των Βυζαντινών Χορών, σσ. 468-484.
* Το φωνητικό και ηχοχρωματικό εύρος του βυζαντινού συστήματος αδόντων, σσ. 502-515